Pasagerii aeroportului Frankfurt sunt pionierii solutiilor de calatorie mobile `self-service`
Aeroportul International Frankfurt
Pasagerii Aeroportului International Frankfurt prezinta cel mai inalt nivel de adoptie a taloanelor de imbarcare mobile, dintre toate cele sase centre aeroportuare majore din sondajul 2011 SITA/Air Transport World Passenger Self-Service Survey, 37% dintre calatorii de pe aeroportul Frankfurt utilizand cel putin o data acest serviciu, fata de 17% dintre respondentii din lumea intreaga.
Acest rezultat se datoreaza atat unei mari disponibilitati de servicii, cat si faptului ca numarul de mobile `smartphone` detinute de pasageri s-a dublat in ultimul an in Frankfurt, ajungand de la 24% la 54%. Alti 40% dintre pasageri detin telefoane mobile obisnuite.
In Frankfurt, un smartphone este o unealta de calatorie esentiala pentru 84% dintre pasagerii claselor intai si business, precum si pentru 89% dintre pasagerii frecventi, care zboara cu avionul de mai mult de zece ori pe an. 63% dintre pasagerii claselor intai si business si 58% dintre calatorii frecventi s-au imbarcat cel putin o data cu un talon de imbarcare mobil.
Influenta crescanda a telefoanelor mobile smartphone este o descoperire esentiala pentru cel de-al saselea sondaj SITA/Air Transport World Passenger Self-Service Survey. Sondajul s-a desfasurat pe un esantion reprezentativ compus din 283,5 milioane de pasageri care au trecut prin unul dintre cele sase centre aeroportuare majore din lume: Aeroportului International Abu Dhabi, Aeroportului International Beijing, Aeroportului International Frankfurt, Hartsfield-Jackson, Atlanta, Aeroportului International Chhatrapati Shivaji, Mumbai si Sao Paulo Guarulhos.
Reflectand o tendinta la nivel mondial, pasagerii din Frankfurt doresc sa primeasca pe smartphone informatii legate de calatorii. 67% dintre acestia au solicitat informatii legate de schimbarea portii, 42% despre timpul de asteptare la verificare, 42% despre ora de plecare si, in Frankfurt, 23% dintre pasageri sunt dispusi sa plateasca pentru aceste servicii.
Interesul pasagerilor pentru accesul cu mobilul la informatii precum statusul zborului, disponibilitatea parcarii si facilitatile de cumparaturi este evidentiat de succesul imediat inregistrat de aplicatia FRA AIRPORT pentru utilizatorii de iPhone, lansat de aeroport la inceputul lunii august 2011 si descarcat de 27.000 de ori in primele doua luni.
Imbarcarea `self-service` la Frankfurt a crescut cu 50% intr-un singur an, crescand de la 41% in 2010, la 60% in 2011. Deosebit de populare sunt cele 73 de cabine SITA Common-Use Self-Service (CUSS), fie in terminalele 1 sau 2, fie in terminalul `AIRail`. 36% dintre pasagerii intervievati la Aeroportul Frankfurt au utilizat o astfel de cabina pentru a se imbarca, fata de 28,5% dintre pasagerii din lumea intreaga.
In timp ce utilizarea canalelor `self-service` deja existente incepe sa creasca, unele nou aparute, cum ar fi cel de inregistrare (check-in) mobila (24%) si portile de auto-imbarcare (37%), sunt rapid adoptate. 31% dintre detinatorii de smartphone utilizeaza inregistrarea mobila frecvent sau ocazional, in timp ce 36% dintre pasagerii claselor intai si business fac acelasi lucru.
"Experienta Frankfurt demonstreaza in mod evident faptul ca disponibilitatea optiunilor multiple de `self-service` este esentiala pentru adoptarea acestora de catre pasageri. Cu alte cuvinte, daca un serviciu este disponibil, pasagerii il vor adopta.", a declarat Boris Padovan, vicepresedintre regional SITA pentru Europa centrala si de est.
sursa: www.traveldailynews.com